Znanstvene vijesti

U rubrici "Znanstvene vijesti" kroz kratke članke, reportaže ili intervjue s stručnjacima, možete čitati o najnovijim dostignućima, istraživanjima i otkrićima PMF-ovih znanstvenika u svijetu znanosti i tehnologije. Saznajte sve o najnovijim otkrićima iz područja biologije, fizike, kemije, geologije, geografije, matematike i geofizike. Donosimo vam informacije o značajnim događajima u PMF-ovoj znanstvenoj zajednici, istraživanjima koja imaju utjecaj na svakodnevni život, tehnološkim inovacijama i drugim temama koje oblikuju suvremeni svijet.

Mi mijenjamo društvo znanjem!

Odobren projekt Enzimsko inženjerstvo...

U sklopu poziva Razvojne istraživačke potpore, NPOO.C3.2.R2-I1.06, odobren je projekt Enzimsko inženjerstvo za održivo recikliranje bioplastike u vrijednosti od 613.614,53 EUR, čija je voditeljica izv. prof. dr. sc. Aleksandra Maršavelski iz Zavoda za biokemiju Kemijskog odsjeka PMF-a.

Projekt Enzimsko inženjerstvo za održivo recikliranje bioplastike ima za cilj identificirati metagenomske (poli)esteraze koje pokazuju aktivnost prema bioplastici, posebice prema polimliječnoj kiselini koja je najzastupljeniji polimer na tržištu bioplastike. Projekt integrira bioinformatičke pristupe za identifikaciju poliesteraza s potencijalnom aktivnošću prema polimliječnoj kiselini, optimizaciju heterologne ekspresije identificiranih enzima u E. coli i protokola za pročišćavanje te eksperimentalno rješavanje struktura enzima koji pokazuju aktivnost prema bioplastičnim polimerima. Krajnji cilj ovog projekta jest kroz integraciju enzimskog inženjerstva stvoriti inovativna rješenja za recikliranje bioplastike te postaviti temelje za buduće biotehnološke primjene u području održivog gospodarenja plastičnim otpadom.

Autor: Marijana Šurina