CILJEVI PREDMETA: Cilj kolegija je unaprijediti informatička znanja budućih nastavnika kako bi samostalno mogli upotrebljavati računala u nastavi te kako bi e-učenje integrirali u nastavni proces. Pri tome će se glavni naglasak dati na Python kao programski alat za uporabu u nastavi.Studenti će razvijati vještine verbalnih i računalnih komunikacija u svrhu razrješavanja kompleksnih zadaća.
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI:
1. ZNANJE I RAZUMJEVANJE:
1.7. Transferirati znanstvene informatičke sadržaje u primjerene obrazovne sadržaje informatike;
1.8. Demonstrirati poznavanje i razumijevanje suvremenih pristupa nastavi fizike i informatike suvremenih nastavnih metoda;
1.10. Integrirati stručna znanja iz fizike i informatike sa znanjima stečenim u pedagogiji, psihologiji, didaktici i metodici;
2. PRIMJENA ZNANJA I RAZUMJEVANJA:
2.6. usvojiti algoritamske metode mišljenja i zaključivanja i primijeniti ih u rješavanju problema;
2.7. povezati informatiku s drugim nastavnim predmetima, tj. koristiti računala za rješavanje problema u drugim područjima;
3. STVARANJE PROSUDBI:
3.2. Postaviti jasne i mjerljive ciljeve učenja u nastavi fizike i informatike u skladu s nastavnim programom;
4. KOMUNIKACIJSKE SPOSOBNOSTI:
4.1. jasno i koncizno prezentirati složene ideje učenicima i kolegama
4.2. poticati učenike i kolege na iznošenje ideja te biti sposoban prepoznati dobre prijedloge
4.3. prezentirati vlastite rezultate istraživanja na nastavnim ili znanstvenim skupovima
5. SPOSOBNOST UČENJA:
5.2. pratiti razvoj novih spoznaja u fizici i informatici te njihove primjene u nastavi, samostalnim radom kao i sudjelovanjem na stručnim i znanstvenim skupovima;
OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
Po završetku kolegija Uporaba računala u nastavi student će biti sposoban:
* Primjenjivati suvremene pristupe nastavi uporabom računala;
* Koristiti programski jezik Python kao programski alat pogodan za uporabu u nastavi;
* Planirati i izvršavati zadatke kroz grupni rad;
* Jasno i jezgrovito izlagati probleme i vlastita postignuća;
SADRŽAJ PREDMETA:
1. Osnovni elementi e-učenja. Organizacijska struktura. Instrukcijski dizajn, organiziranje i vođenje e-učenja.
2. Pretraživanje podataka. Specijalizirane obrazovne tražilice. Repozitoriji obrazovnih sadržaja.
3. Programski jezik Python
4. Mogućnosti uporabe programskog jezika Python u nastavi.
5. Python u nastavi informatike
6. Python u nastavi fizike
7. Elektronsko izdavaštvo: upotreba crteža, animacija, fotografija i videa u izradi obrazovnih sadržaja.
8. Alati za organiziranje i vođenje nastave u virtualnom radnom prostoru.
9. Elektronska provjera i samoprovjera znanja, upitnici, kvizovi.
10. Računalo kao mjerni instrument, on-line prikupljanje i obrada podataka.
OBVEZE STUDENATA:
Pohađanje nastave (minimun 80% rješenosti zadaća i projekata), izrada završnog seminara.
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA:
Primarne sastavnica konačne ocjene su: a) zbirna ocjena zadataka i projekata vezanih uz predavanja i e-učenje (u pravilu 10 zadataka i projekata) b)seminar (prezentacijska i sadržajna kvaliteta), c) praktične vještine u svladavanju laboratorijskih zadaća, te suradnja i komunikacija tijekom semestra. Vrednuje se i aktivnost putem Merlin sustava.
|