CILJEVI PREDMETA:
* stjecanje znanja iz termodinamike i osnova moderne fizike
* stjecanje operativnog znanja iz metoda rješavanja termodinamičkih problema i osnovnih problema iz moderne fizike (Comptonov efekt, Schroedingerova jednadžba)
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI:
1. ZNANJE I RAZUMIJEVANJE
1.1. demonstrirati poznavanje i razumijevanje temeljnih zakona klasične i moderne fizike
1.2. demonstrirati poznavanje i razumijevanje važnijih fizikalnih teorija, što uključuje njihovu logičku i matematičku strukturu, eksperimentalne potvrde i opis povezanih fizikalnih pojava
2. PRIMJENA ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
2.1. uočiti i opisati bitne aspekte fizikalnih problema
2.2. razmišljati analitički i konstruirati prikladne logičke argumente
2.3. matematički modelirati i rješavati standardne fizikalne probleme
3. STVARANJE PROSUDBI
3.1. kritički procjenjivati argumente, pretpostavke, koncepte, podatke i rezultate znanstvenih istraživanja
4. KOMUNIKACIJSKE SPOSOBNOSTI
4.1. jasno i koncizno prezentirati složene ideje učenicima i kolegama
4.4. koristiti engleski jezik pri komunikaciji, korištenju literature i pisanju znanstvenih i stručnih radova
OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
Po završetku kolegija Osnove fizike 4 student će biti sposoban:
* manipulirati diferencijalima i raspoznavati pravi od nepravog diferencijala;
* obrazložiti koncept toplinskog stroja i primijeniti ga na stvarne sustave;
* kvalitativno opisati općeniti termodinamički sustav;
* obrazložiti koncept entropije i povezati ga s relevantnim veličinama u sustavu;
* navesti osnovne postavne moderne fizike i obrazložiti iz čega proizlaze;
* opisati materiju pomoću valnih i čestičnih svojstava i navesti u kojim fizikalnim problemima primjenjujemo valna, a u kojima čestična svojstva;
* obrazložiti osnovnu građu tvari te navesti i opisati atomske i nuklearne procese;
SADRŽAJ PREDMETA:
Predavanja po tjednima (ukupno 15 tjedana):
1) Toplina i temperatura
2) Specifični toplinski kapaciteti
3) Modovi vođenja topline
4) Kinetička teorija idealnog plina
5) Prvi zakon termodinamike
6) Drugi zakon termodinamike
7) Toplinski strojevi i entropija
8) Treći zakon termodinamike
9) Relativnost i Lorentzove transformacije
10) Fotoelektrični efekt
11) Atomski spektri. Bohrov model atoma
12) Comptonovo raspršenje i valna priroda tvari
13) Schroedingerova jednadžba
14-15) Atomska i nuklearna fizika
Auditorne vježbe i seminari prate predavanja prema sadržaju.
OBVEZE STUDENATA:
Obavezan izlazak na dva kolokvija u toku semestra koje treba riješiti bar 50% uz jedan potpuno riješen zadatak, riješiti 50% domačih zadaća ili seminara te minimum od 50% prisutnosti na nastavi.
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA:
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom semestra:
1) Dva kolokvija (na svaki se može izaći dva puta, uzima se bolji broj bodova) 40% ocjene
2) Domaće zadaće ili seminarski radovi 10% ocjene
3) Prisutnost na nastavi 10 % ocjene
4) Usmeni ispit 40% ocjene
|
- M. Paić, Osnove fizike II dio, Toplina, termodinamika, energija, Školska knjiga, Zagreb 1994.
D. Halliday, R. Resnik, J. Walker, Fundamentals of Physics, John Wiley, New York 1997 ( i novija izdanja).
M. Zemansky, Heat and Thermodynamics, McGraw, New York.
E. Babić, R. Krsnik, M. Očko, Zbirka riješenih zadataka iz fizike, Školska knjiga, Zagreb 1988.
|