CILJEVI PREDMETA: Stjecanje prvih iskustava u neposrednom radu s osnovnoškolskim i srednjoškolskim učenicima. Izravno upoznavanje rada i načina funkcioniranja škole kao ustanove. Uvod u školsku administraciju. Upoznavanje rada psihološko-pedagoške službe. Upoznavanje izravnog odnosa škole i šire društvene zajednice.
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI:
1. ZNANJE I RAZUMIJEVANJE:
1.2. demonstrirati poznavanje i razumijevanje temeljnih koncepata kemije;
1.4. demonstrirati poznavanje važnijih kemijskih zakona i teorija;
2. PRIMJENA ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
2.2. opisati bitne kemijske promjene;
2.3. koristiti kemijski račun;
5. SPOSOBNOST UČENJA
5.1. samostalno koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija;
OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
Očekuje se da će po završetku predmeta (nakon uspješno obavljene pedagoške prakse) polaznici moći:
1. Prirediti nastavni sat na zadanu temu u okviru izvedbenog plana nastavnika-mentora.
2. Uspješno održati nastavni sat na zadanu temu u razredu nastavnika-mentora.
3. Napisati kritički osvrt na vlastiti nastavni sat koji je održan u razredu nastavnika-mentora.
4. Napisati kritički osvrt na vršnjakov nastavni sat koji je održan u razredu nastavnika-mentora.
5. Predvidjeti i spriječiti moguće negativne događaje tijekom nastavnog sata (ponašanje učenika, nezgode...).
6. Objektivno procijeniti i vrednovati učenička postignuća na kraju održanog nastavnog sata.
7. Ovladati temeljnim pravilima školske administracije.
SADRŽAJ PREDMETA:
Izrada pisanih i drugih materijalnih priprema za nastavu. Upoznavanje društvenih, administrativnih, odgojnih i psiholoških obaveza nastavnika. Upoznavanje organizacije škole i njene uloge u društvenom okružju. Stjecanje Izravnog iskustva radom u razredu. Upoznavanje školske administracije. Sudjelovanje u školskim i izvanškolskim aktivnostima (seminari za nastavnike, natjecanja, stručni skupovi).
Metodologija rada: Studenti, u manjim grupama, a zajedno sa svojim školskim mentorima i uz svu podršku nastavnika i asistenata Metodike nastave kemije, ovladavaju potrebnim temeljnim vještinama izvođenja nastave u realnim uvjetima. Na kraju ciklusa student održava jedan ispitni sat kojem, uz školskog mentora i ostale studente iz skupine, prisustvuje i nastavnik Metodike nastave kemije.
OBVEZE STUDENATA:
Obveze studenta: Hospitacije: Prisustvovati na najmanje 10 oglednih predavanja mentora u osnovnoj ili srednjoj školi. Individualna predavanja: Pripremiti i održati do četiri individualna predavanja u osnovnoj ili srednjoj školi (najčešće gimnaziji) te jedno ispitno predavanje. Prikazi i osvrti: Napisati prikaz nastavnog sata i kritički osvrt na jedno ispitno predavanje vršnjaka. Ostale obaveze: Pomagati mentoru pri pripremi nastave, pokusa i izradi nastavnih pomagala.
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA:
Održavanje ispitnog nastavnog sata (u osnovnoj ili srednjoj školi). Metodičku uspješnost održanog ispitnog sata zajedno diskutiraju i procjenjuju školski mentor, ostali studenti iz grupe i nastavnik Metodike nastave kemije.
|