CILJEVI PREDMETA: Ovladavati spektrom znanja nužnih za uspješnu organizaciju, realizaciju i (samo) evaluaciju nastave i stjecati sposobnosti za praktičnu primjenu tih znanja i cjeloživotno učenje
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI:
1. ZNANJE I RAZUMIJEVANJE
1.8. integrirati stručna znanja iz fizike i kemije sa znanjima stečenim u pedagogiji, psihologiji, didaktici i metodici
2. PRIMJENA ZNANJA I RAZUMJEVANJA
2.10. kreirati motivirajuće okruženje za aktivno učenje, koje potiče razvoj sposobnosti i znanja svih učenika
2.11. osmisliti, pripremiti i izvesti nastavni sat u osnovnoj i srednjoj školi u skladu s nastavnim planom i programom i načelima interaktivne istraživačke usmjerene nastave fizike i suvremene nastave kemije
2.12. primjenjivati efikasne i primjerene metode praćenja i vrednovanja rada i napredovanja učenika
3. STVARANJE PROSUDBI
3.2. postaviti jasne i mjerljive ciljeve učenja u nastavi fizike i kemije u skladu s nastavnim programom
3.3. promišljati i kritički vrednovati izvedenu nastavu
3.4. preuzeti odgovornost za uspješno provođenje i izvršenje nastavnih zadataka
3.5. demonstrirati profesionalni integritet i etično ponašanje u radu s učenicima i kolegama
4. KOMUNIKACIJSKE SPOSOBNOSTI
4.2. jasno i koncizno prezentirati složene ideje;
5. SPOSOBNOST UČENJA
5.1. samostalno koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija;
5.3. preuzeti odgovornost za vlastiti stručni napredak i profesionalni razvoj
OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
* Znanje i razumijevanje relevantnih sastavnica predmetnog kurikuluma i njegovog razvoja u kontekstu školskog i nacionalnog kurikuluma
* Kompetencije u primjeni različitih strategija učenja i poučavanja
* Sposobnost planiranja, kreiranja i primjene različitih strategija za praćenje i vrednovanje procesa i ishoda učenja
* Kompetencije vezane uz ostvarivanje odgojne uloge nastavnika - razrednika u osnovnoj i srednjoj školi
SADRŽAJ PREDMETA:
1. Uvod u didaktiku - razvoj didaktičke misli (2)
2. Definicija, predmet i zadaci didaktike (2)
3. Temeljni pojmovi - odgoj, obrazovanje, nastava; sustav odgoja i obrazovanja u RH (2)
4. Sadržaji odgoja i obrazovanja u nastavi (2)
5. Nastavni plan i program; teorija kurikuluma (6)
6. Organizacija i struktura nastavnog procesa (2)
7. Socijalni oblici u odgojno - obrazovnom procesu (2)
8. Nastavne metode (6)
9. Nastavni sustavi - strategije (6)
10. Materijalno tehnička strana nastave (2)
11. Spoznajna i psihološka strana nastave (2)
12. Mediji u odgoju i obrazovanju (2)
13. Alternativni pristupi u poučavanju (2)
14. Komunikacija u odgoju i obrazovanju (6)
15. Uspješno upravljanje razredom i suradnja s roditeljima (6)
16. Planiranje odgojno - obrazovnog rada (4)
17. Evaluacija odgojno - obrazovnih rezultata; evaluacija vlastitog rada (6)
OBVEZE STUDENATA:
* redovito pohađanje nastave (barem 70%)
* vođenje bilježaka i aktivno sudjelovanje u nastavi
* izrada zadaća (barem 7 od 10)
* samostalno učenje i priprema za ispit
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA:
Studenti s manje od 10% izostanaka, 9 zadaća i položenim kolokvijem oslobađaju se završnog ispita.
|
- Cindrić, M., Miljković, D., Strugar, D. (2010.). Didaktika i kurikulum. Zagreb: IEP-D2
- Meyer, H. (2002). Didaktika razredne kvake. Zagreb: Educa.
- Poljak, V. (1980). Didaktika. Zagreb: Školska knjiga.
- Vizek Vidović,V., Rijavec, M., Vlahović Štetić,V., Miljković, D. (2014). Psihologija obrazovanja (poglavlja 5, 6 (str. 357-410), 7 i 8). Zagreb: IEP-Vern
- Kyriacou, C. (1995). Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa.
- Jensen, E. (2003). Super nastava. Zagreb: Educa.
- Rijavec, M., Miljković, D. (2004). Vodič za preživljavanje u školi. Zagreb: IEP-D2.
- Rijavec, M., Miljković, D. (2010). Pozitivna disciplina u razredu. Zagreb: IEP-D2.
|