CILJ KOLEGIJA: Cilj kolegija je studente/ice, buduće nastavnike/ce informatike osposobiti za kvalitetnu pripremu, izvođenje i analizu svih vrsta nastave informatike/računarstva na osnovnoškolskom i srednjoškolskom nivou, kao i pripremiti ih za cjeloživotno učenje u području informacijsko - komunikacijskih tehnologija (ICT).
NASTAVNI SADRŽAJI:
Nastava iz ovog kolegija izvodit će se u tri oblika - teorijski, praktični i seminarski. U teorijskom dijelu (predavanja) bit će obrađeni temeljni pojmovi i koncepti metodike nastave informatike i studenti(ce) će se upoznati s ICT kurikulumom za osnovnu i srednje škole, te aktualnim nastavnim programima (sve razine planiranja i programiranja). U praktičnom dijelu će se usvojena temeljna teorijska znanja primijeniti na odabranim konkretnim primjerima - temama iz školskog gradiva informatike. Praktični rad podrazumijeva rad studenata/ica na računalima i s prezentacijskom opremom u umreženoj računalnoj učionici. Na seminaru studenti(ce) samostalno ili u suradničko - timskom radu pripremaju i pred drugim studentima/cama javno prezentiraju odabrane teme iz programa informatike/računarstva za osnovnu i srednje škole.
U kolegiju će biti obrađene sljedeće teme:
1. Kurikulum nastave informatike u osnovnoj i srednjim školama. Konkretne zadaće za svaku etapu obrazovanja (osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje). Nastavni planovi i programi informatike/računarstva u osnovnoj i srednjim školama - okvirni planovi i programi (Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta RH), izvedbeni planovi i programi (područni stručni aktivi). Udžbenička literatura - obavezna i dopunska.
2. Didaktičke metode u nastavi informatike. Verbalne metode (metoda predavanja, metoda dijaloga) i vizualne metode (dokumentacijske metode - metoda rada na tekstu, metoda rada s ostalim didaktičkim materijalom; metoda demonstracije, metoda promatranja i eksperimentiranja).
3. Oblici nastave informatike. Frontalna nastava. Diferencirana nastava. Praktična nastava. Programirana nastava. Računalni alati za programiranu nastavu. Heuristička nastava. Problemska nastava. Projektna nastava. Udaljeno učenje.
4. Planiranje nastavnog sata u nastavi informatike. Operativni planovi i programi (svaki nastavnik posebno za svaki razredni odsjek). Vrste nastavnog sata (uvodni sat, sat obrade, sat vježbe, sat ponavljanja i sistematizacije gradiva, sat provjere znanja, sat analize provjere znanja, kombinirani sat). Struktura nastavnog sata (artikulacija nastavnog sata - etape sata: uvodni, glavni i završni dio sata). Makro- i mikroplan.
5. Pripremanje nastavnika za nastavu informatike. Izvori znanja. Pismena priprema za nastavni sat. Plan ploče. Pravilna upotreba nastavnih pomagala i sredstava. Priprema prezentacije.
6. Praćenje i ocjenjivanje učenika u nastavi informatike. Kontinuirano praćenje učenikovih postignuća. Načini provjere razine usvojenosti znanja. Računalni alati za pripremu provjere znanja. Načini ocjenjivanja. Elementi ocjene.
7. Odabrane teme iz kurikuluma nastave informatike u osnovnoj i srednjoj školi - didaktički pristup. Tablični proračuni. Prezentacija podataka pomoću računala. Računalne mreže i usluge. Komuniciranje putem računala. Objavljivanje sadržaja na Internetu. Algoritmi i programiranje. Baze podataka i informacijski sustavi.
8. Računalne mreže i usluge. Objavljivanje sadržaja na Internetu. Koncept i vrste računalnih mreža. Internet i njegova organizacija. Internetske usluge. Komuniciranje putem računala. Izrada web stranica i njihovo objavljivanje na internetu.
9. Informatička natjecanja. Sustav učeničkih i studentskih natjecanja iz informatike u RH i međunarodna informatička natjecanja. Pripremanje učenika za natjecanja. Nastavni sadržaji za natjecanja u osnovnoj i srednjoj školi. Odabrani zadaci s informatičkih natjecanja.
|
- I. Kniewald: Logo 4.0, programski jezik
- I. Kniewald: Terrapin Logo
- F. Glavan: MSWLogo, Početnica naprednog programiranja
- D. Petric: Internet uzduž i poprijeko
- A. Tucker, F. Deck, J. Jones, D. McCowan, C. Stephenson, A.Verno: A Model Curriculum for K - 12 Computer Science: Final Report of the ACM K - 12 Education Task Force Curriculum Committee
- L. Bognar, M. Matijević: Didaktika
|