Erasmus+ projekt i Međunarodna godina globalnog razumijevanja 2016.
Tijekom mobilnosti učenika u Češku, u grad Navsi, jedna od aktivnosti imala je za cilj obilježiti Međunarodnu godinu globalnog razumijevanja – Kulturno razumijevanje.
Zadatak je učenika bio voditi dnevnik aktivnosti tijekom mobilnosti koja je trajala od 8. do 14.5. 2016. godine. Svaka zemlja partner predstavljala je jedan dan mobilnosti na svom materinjem jeziku i na engleskom jeziku. Učenici škole domaćina snimili su učenike i projektne aktivnosti te oblikovali film koji je nastao kao rezultat zajedničkog rada učenika iz Češke, Hrvatske, Poljske, Slovačke i Rumunjske.
Vjerujemo kako smo filmom, koji je rezultat aktivnosti u projektu United through cultural and natural diversity - learning through research, pridonijeli obilježavanju Međunarodne godine globalnog razumijevanja.
Erasmus+ projekt KA2 aktivnost – suradnja među školama osmislili su učitelji OŠ Odra iz Zagreba.
OŠ Odra je koordinator projekta United through cultural and natural diversity - learning through research (Kulturne i prirodne različitosti nas ujedinjuju –učenje kroz istraživanje).
Projekt se provodi u suradnji s europskim školama partnerima iz: Poljske, Slovačke, Češke i Rumunjske. U projekt je uključeno 6 škola, a jezik projekta je engleski.
Partneri u projektu:
a) Osnovna škola Odra, Zagreb, Hrvatska
b) Miejski Zespol Szkol nr 2 w Boleslawcu, Poljska
c) Gymnazium, zakladni skola a materska skola Hello s.r.o., Češka
d) Masarykova zakladni skola Navsi, Češka
e) Zakladna skola, Pugacevova 1381/7, Humenne, Slovačka
f) Scoala Gimnaziala "Ion Pop Reteganul", Sincel, Rumunjska
Trajanje projekta: od 2. studenog 2015. do 2. studenog 2017. godine.
Projekt financira EU, Agencija za mobilnost i programe EU.
Glavni ciljevi projekta:
a) razvijati pismenost kao osnovnu vještinu te poduzetništvo, višejezičnost i digitalne vještine kao transverzalne vještine kod učenika
b) cilj aktivnosti u projektu je doprinijeti boljem rezultatu učenika u svim uključenim zemljama prilikom PISA testiranja 2018. g. u: čitalačkoj pismenosti te u sposobnosti rješavanja problema i računalnoj pismenosti
c) stvaranje zavičajne zbirke
Zašto projekt?
a) Strategijama i metodama poučavanja potičemo istraživačko učenje kod učenika u internacionalnim grupama.
b) Kod učenika razvijamo vještine i kvalifikacije koje će pomoći i izvan granica vlastite države (volontiranje, online učenje, timski rad).
c) Ostvarit će se čvršća povezanost lokalne zajednice, kulturnih, znanstvenih institucija i škole.
Kako ćemo realizirati projekt?
a) Zavičaj se istražuje kroz 7 istraživačkih tema: legende, drvena arhitektura, drveni predmeti i lončarija, lokalne posebnosti (jezik, običaji), glazba i ples, hrana i nošnja.
b) U 5 mobilnosti (posjetima školama partnerima) sudjeluju učenici od 5. do 8.razreda.
c) Učitelji uključeni u projekt susrest će se na 3 transnacionalna sastanka u Hrvatskoj, Poljskoj i Rumunjskoj.
Tanja Horvat, prof.
koordinator projekta