CILJEVI PREDMETA: Ciljevi predmeta Metodike nastave fizike 2 su osposobiti studente za izvođenje istraživački usmjerene interaktivne nastave fizike u osnovnoj i srednjoj školi, povezati stručna znanja iz fizike s pedagoškim znanjima, nastavnim tehnikama i stavovima o učenju i poučavanju fizike, upoznati studente s ključnim idejama i najčešćim učeničkim konceptualnim i matematičko - logičkim poteškoćama vezanim uz osnovne koncepte mehanike krutoga tijela, elektriciteta i magnetizma, termodinamike, titranja i valova, optike i moderne fizike, razviti sposobnosti komuniciranja fizikalnih sadržaja učenicima na način prilagođen učeničkoj dobi i predznanju, upoznati studente s načelima konstrukcije školskog testa iz fizike i testovima državne mature uz fizike
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI:
1. Znanje i razumijevanje
1.4. demonstrirati poznavanje i razumijevanje suvremenih pristupa nastavi fizike i suvremenih nastavnih metoda
1.5. demonstrirati poznavanje i razumijevanje strukture prirodoznanstvenog znanja
1.6. integrirati stručna znanja iz fizike sa znanjima stečenim u pedagogiji, psihologiji, didaktici i metodici
2. Primjena znanja i razumijevanja
2.6. kreirati motivirajuće okruženje za aktivno učenje, koje potiče razvoj sposobnosti i znanja svih učenika
2.7. osmisliti, pripremiti i izvesti nastavni sat u osnovnoj i srednjoj školi u skladu s nastavnim planom i programom i načelima interaktivne istraživačke usmjerene nastave fizike
2.8. primjenjivati efikasne i primjerene metode praćenja i vrednovanja rada i napredovanja učenika
3. Stvaranje prosudbi
3.2. postaviti jasne i mjerljive ciljeve učenja u nastavi fizike u skladu s nastavnim programom
3.3. promišljati i kritički vrednovati izvedenu nastavu
3.4. preuzeti odgovornost za uspješno provođenje i izvršenje nastavnih zadataka
3.5. demonstrirati profesionalni integritet i etično ponašanje u radu s učenicima i kolegama
OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
1. objasniti i primijeniti ključne fizikalne ideje, modele i zakone iz mehanike krutoga tijela, elektromagnetizma, termodinamike, optike i moderne fizike na način pristupačan učenicima
2. navesti i objasniti najčešće učeničke konceptualne i matematičko - logičke poteškoće vezane uz osnovne koncepte školske fizike, kao i načine njihovog rješavanja
3. objasniti i primijeniti temeljna načela konstrukcije školskog testa iz fizike
4. demonstrirati primjenu interaktivnih nastavnih metoda kroz seminare
SADRŽAJ PREDMETA:
1. (6 sati) Načela konstrukcije, evaluacije i ocjenjivanja testova u fizici. Konstrukcija primjera školskog testa iz fizike. Analiza državne mature iz fizike.
2. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz zakon očuvanja energije.
3. (6 sati) Primjena stupčastih dijagrama energije u nastavi fizike.
4. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz zakon očuvanja količine gibanja. Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz statiku krutoga tijela.
5. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz mehaniku fluida. Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz rotaciju krutoga tijela.
6. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz čestičnu strukturu tvari.
7. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz plinske zakone, te prvi i drugi zakon termodinamike.
8. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz elektrostatiku.
9. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz istosmjerne i izmjenične strujne krugove.
10. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz elektromagnetizam. Površinski naboji u istosmjernim strujnim krugovima.
11. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz titranje i valove. Školska natjecanja iz fizike.
12. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz geometrijsku optiku. Školska natjecanja iz fizike.
13. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz valnu optiku.
14. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz specijalnu teoriju relativnosti. Astronomija u nastavi fizike.
15. (6 sati) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz kvantnu fiziku.
OBVEZE STUDENATA:
Studenti su obvezni pohađati nastavu, pisati domaće zadaće, te održati dva seminara.
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA:
Studenti pišu tijekom semestra dva kolokvija i četiri domaće zadaće, te drže dva seminara.
Maksimalni broj bodova = 120 = seminar(30)+ 1.kolokvij (45) + 2. kolokvij (45). Studenti koji ostvare više od 80% bodova na svakom od kolokvija oslobođeni su usmenog ispita. Studenti koji ostvare manje od 50% bodova na nekom od kolokvija moraju ponovno upisati kolegij. Ocjena se formira prema osvojenom ukupnom broju bodova i uspjehu na usmenom ispitu.
|