CILJ KOLEGIJA: Osposobiti studente za samovrednovanje, organiziranje, ostvarivanje i vrednovanje odgojno-obrazovnog (nastavnog) procesa i ucenickih postignuca. Steci kompetencije za samostalno i ucinkovito profesionalno djelovanje.
NASTAVNI SADRŽAJI:
Uvod: pojam i znacenje vrednovanja i samovrednovanja u obrazovanju; pojam i znacenje nastavnikova samovrednovanja; poceci i razvoj (samo)vrednovanja; samovrednovanje nastavnika u svijetu i u Hrvatskoj (2)
Motiviranost nastavnika i drugih sudionika za vrednovanje i samovrednovanje; Bitne pretpostavke za kvalitetno samovrednovanje: kompetentnost sudionika, školsko ozracje, uskladenost sa školskim razvojnim planom, pracenje i samovrednovanje profesionalnog razvoja nastavnika, informacijsko-komunikacijska potpora; Planiranje procesa vrednovanja; Ciljevi samovrednovanja nastavnika (2)
Sadržaj samovrednovanja nastavnika; Metodologija samovrednovanja nastavnika: metode, tehnike, postupci i instrumenti; samopromatranje, prikupljanje podataka od sudionika vrednovanja, rezultati akcijskih i drugih istraživanja u funkciji samovrednovanja nastavnika, nastavnikov portfolio u funkciji samovrednovanja (2)
Sudionici vrednovanja nastavnika i njihove uloge; Kriteriji i indikatori samovrednovanja nastavnika: utvrdivanje indikatora kvalitete samovrednovanja; indikatori nastavnikove profesionalne kompetentnosti (2)
Obrada i anaiza prikupljenih podataka; Evaluacija kvalitete samoevaluacije nastavnika - metaevaluacija; Izvještavanje i interpretiranje rezultata vrednovanja i samovrednovanja (2)
Samovrednovanje nastavnika u razlicitim konceptima samovrednovanja škole; Nacela samovrednovanja nastavnika (1)
Projekcija profesionalnog razvoja i djelovanja nastavnika kao rezultat nastavnikova samovrednovanja; Mogucnosti korištenja rezultata nastavnikova samovrednovanja; Rezultati samovrednovanja nastavnika i operativno planiranje profesionalnog djelovanja nastavnika (2)
Pridonos planiranju i ostvarivanju školskog razvojnog plana i akcijskog plana profesionalnog razvoja i djelovanja nastavnika; Kriteriji i indikatori nastavnikove kompetentnosti i kvalitete nastave (2)
|
- Meyer, H.: Što je dobra nastava?
- Glasser, W.: Objašnjavanje samoevaluacije u kvalitetnoj školi
- Pasaric, B.: Vrednovanje obrazovne djelatnosti. Knjiga 1
- Bezinovic, P.: Vrednovanje u obrazovanju
- Bruner, J.: Kultura obrazovanja
- Cindric, M.: Profesija ucitelj u svijetu i u Hrvatskoj: obrazovanje, zapošljavanje, radne norme, place, napredovanje u zvanju, odlazak u mirovinu
- Gronlund, N. E.: Assessment of student achievement. Boston
- Schon, D.: Educating the Reflective Practitioner: Toward a new design for Teaching and Learning in the Professions
- Bašic, S.: Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja ucinkovitosti obrazovnog sustava, unapredivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti?
- Maleš, D. i Mužic, V.: Mogucnost vrednovanja nastavnika od strane ucenika, Život i škola
- Medveš, Z.: Kakovost v šoli
- ISentocnik, S.: Pomen refleksije za kakovostno edukacijo: Uciteljev portfolio: instrument za procesno spremljanje in vrednotenje uciteljevega strokovnega in osebnostnega razvoja
- Strugar, V.: Vanjsko vrjednovanje i kvaliteta odgojno-obrazovnih postignuca. U: Unaprjedujemo kvalitetu odgoja i obrazovanja
- Schon, D.: Educating the Reflective Practitioner: Toward a new design for Teaching and Learning in the Professions
- Prange, K.: Kompetencije izmedu profesionalizacije i evaluacije
- Terhart, E.: Standardi za obrazovanje nastavnika
- Tot, D., Cindric, M. i Šimovic, V.: Bitna pretpostavka (samo)vrednovanja ucitelja: spremnost sudionika. U: Pedagogija i društvo znanja
- Tot, D. i Jurcec, L.: Procjene sudionika samovrjednovanja ucitelja o indikatorima kvalitete nastave i ucenja
|